Advertisement
Note

Aberration DLC Este artículo trata de una característica exclusiva del DLC: Aberration
Steam Xbox One PS Epic Games Stadia Este artículo es de contenido exclusivo de: Steam, Xbox, PlayStation, Epic Games, Stadia.

La Superficie es la denominación para un conjunto de regiones de la expansión "Aberration" de ARK: Survival Evolved.

Descripción[]

Las regiones reunidas en esta denominación son las siguientes:

  • Superficie - Noreste (Aberration)
  • Superficie - Noroeste (Aberration)
  • Superficie - Sudoeste (Aberration)

Temperaturaas extremas[]

Because of the lack of atmosphere at the surface of Aberration, the temperature at the surface of the broken ARK varies wildly. Throughout the day, the sun raises Aberration's surface temperature to such a degree that the ground itself is aflame. These flames deal a great amount of damage to survivors, creatures, and structures alike. The damage even seems to affect your survivor while mounted. The Hazard Suit Armor (Aberration) Hazard Suit Armor will not protect you from this.

Por suerte, la temperatura vuelve a enfriarse durante la noche, extinguiendo las llamas y permitiendo la exploración de estas peligrosas zonas.

The flames appear at roughly 05:53 and rage all day until roughly 17:27 when you are safe to explore the area until it gets close to 05:53 again on the next day. Be rigorous in checking the time of day by holding H, unkown parameter, or PS4: unkown parameter and looking in the top left of your screen. If you do not make it back underground before the flames appear you are not likely to survive, regardless of how fast you are.

Para una exploración eficiente y con éxito de los biomas de la superficie, se recomienda que investigues sobre las estaciones de Aberration. Tendrás más tiempo para explorar durante la estación de noche (90 %), lo cual es muy importante para poder maximizar tu tiempo y minimizar tus pérdidas. Recuerda que las estaciones cambian a medianoche, por lo que la noche acabará mucho más rápido de lo que normalmente empieza.

Criaturas[]

Muy comunes[]

Comunes[]

Poco comunes[]

  • Seeker Seeker

Muy poco comunes[]

Raras[]

Muy raras[]

Recursos[]

Obtenidas de criaturas locales[]

Notes[]

Lore[]

Plantilla:Spoilerwarning

  • In lore, according to Diana, temperatures can reach up to 236 degrees fahrenheit and still climbing. In celsius, this is around 113.333 degrees celsius. At this temperature, water easily boils into water vapor since its boiling point is 100 degrees celsius. Anything organic that is on the surface will end up being cooked to death or into a crisp.

Gallery[]

Advertisement