Disambig.png この記事はMissions in Genesis: Part 2に関するものであり、Missions Genesis Part 1 Icon.pngと混同しないでください。

Genesis: Part 2では、一人でもグループでも参加できるいくつかのミッションが用意されており、各ミッションにはアルファ、ベータ、ガンマの難易度があります。 ミッションの中には、テイム生物(シミュレーション内のサバイバー1人につき1体まで)を使用できるものや、ミッション中に使用できる高レベルの生物が用意されているもの、生物を使用できないものなどがあります。(その生き物は置き去りにされ、また、低温ポッドに入っている生物は、ミッション内でポッドから出すことはできません)。ミッションは何度でも繰り返すことができます。

各ミッションは、エデンまたはロックウェルガーデンのミッションターミナルの近くで開始することができます。インベントリメニューからミッションターミナルにアクセスするには、近くにいる必要があります。進行中のミッションは、終了するまで新たなミッションにはアクセスできません。

すべてのタイプのミッション(ハントを除く)は、ゲームマップ内ではなく、メインフレームシミュレーション内に設定されます。

以下は、利用可能なすべてのミッションのリストです。

ミッションタイプ[]

Genesis: Part 2には、以下のようなミッションのタイプがあります:

狩り
狩りミッションとは、特定の生物の集団に遭遇するまで地上の足跡を辿り、ミッションに応じて鎮静化して捕獲するか、倒して殺すかを選択するタイプのミッションです。多くの場合、これらのミッションは危険な道を通って行われます。
このミッションに参加しているサバイバーは、いつでもQを押すことで、ミッションアイテムとして無制限のNet Projectile Genesis Part 2 Icon.pngを装備したHarpoon Launcherを手に入れることができます。
Gauntlet
ゾーンごとの恐竜が出現し、攻撃を仕掛けてくる5つのラウンドを勝ち抜いていく、アリーナ形式のサバイバルミッションです。このアリーナでは、自分の武器や恐竜を使うことはできません。闘技場で生まれた武器だけがミッション中に使用できますが、装着している防具は使用できます。
闘技場に出現するすべての武器が使用可能ですが、ほとんどの武器は現在の闘技場でのバトルで獲得したポイントを消費します(Tek武器の使用にはTekgramは必要ありません)。購入した武器やアップグレードには、4つのアリーナ(現在のアリーナを含む)までの使用制限があります。また、ポイントを使って、アリーナでアシストしてくれるVR生物(中立と表示され、味方の攻撃で簡単に殺されてしまいます)を購入するか、10,000ポイントを貯めて島から3人のGuardianのうち1人を召喚してアシストしてもらうこともできます。
どの生物もあなたを掴むことはできませんが、それでもある程度のデバフを与えることができます。
Race
レースミッションとは、「矢印の方向にできるだけ早く進む」というシンプルなミッションで、ミッション期間中に一時的に与えられた高レベルの恐竜でレースを行います。これらは旗の記号でマークがついています。
Maze
Genesis shipの奥深くにあるダンジョン風のメインフレームシミュレーション。ロックウェルによるねじれた融合や破損したVR生物の試練を乗り越えなければなりません。持っている防具と武器は何でも持参できます。ミッションで許可されている場合は、ミッション内のサバイバー1人につき1体の生物を持ち込むことができます。これらは、いくつかの円形のような回路アイコンがついています。

ミッション[]

Hunt.png Shadowmane Prowl

Track down and take on a shadowmane pride to learn viscious attack skills you can teach your tames.

WARNING: This mission DOES NOT take place in the Genesis simulation.

Gamma : 1,920 Hexagon Icon.png
Missions MultiplayerIcon.png Beta : 11,520 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,720 Hexagon Icon.png
Hunt.png Ferox Cull

Track down and take on a ferox pack to pick up valuable defensive skills you can teach your tames.

Gamma : 1,920 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,720 Hexagon Icon.png
Hunt.png Velonasaur Stalk

Track down and take on a pack of clever velonasaurs and learn how to train your tames faster.

Gamma : 1,920 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,720 Hexagon Icon.png
Hunt.png Bulbdog Fetch

Track down a pack of bulbdogs in heat to adapt their pheromones into aphrodisiacs for your tames.

Gamma : 1,920 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,720 Hexagon Icon.png
Hunt.png Maewing Poach

Track down a colony of young maewings to learn how to quickly raise more of your tames.

Gamma : 1,920 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,720 Hexagon Icon.png
Hunt.png Paracer Roundup

Track down a herd of voracious paraceratherium and learn how to improve your metabolism.

Gamma : 1,920 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,720 Hexagon Icon.png

30px Choose Your Own Adventure

Infiltrate the hijacked biomedical system to stop Rockwell's mutagen production, but watch out for the nasty supervirus he left behind!

Gamma : 1,900 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,400 Hexagon Icon.png
Gauntlet.png Survive the ARK

Endure a genomic gauntlet of familiar fauna to reclaim the ship's wildlife pacification systems!

Gamma : 2280 Hexagon Icon.png
Missions MultiplayerIcon.png Beta : 13680 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 36480 Hexagon Icon.png
30px Life Support

Decontaminate the ventilation system by sealing data leaks and avoiding Rockwell's viral agents, before Rockwell can flood the ship with toxins!

Gamma : 1,900 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,400 Hexagon Icon.png
30px Code Red

Hack into the genomic archive to stop Rockwell from corrupting the creature files, and prevent his vengeful supervirus from re-hacking the system!

Gamma : 1,900 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 30,400 Hexagon Icon.png
30px Star Dolphin

Storm Rockwell's defenses to retake the ship's replication system, but expect heavy resistance and superviral retaliation!

Gamma : 1,800 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 28,800 Hexagon Icon.png
Race.png Downriver Run

Shoot the whitewater rapids in a frantic paddle for control of shipboard hydroponics!

Gamma : 815 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 1,275 Hexagon Icon.png
Race.png Circuit Chase

Scurry through a maze of conduits to reestablish contact with the ship's advance probes while they're still in communications range!

Gamma : 815 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 1,275 Hexagon Icon.png
Race.png Team Downriver Run

Escape the rigors of shipboard life with this team-building whitewater adventure, and win replication patterns for new recreational watercraft!

Gamma : 815 Hexagon Icon.png
  Beta : 1,020 Hexagon Icon.png
  Alpha : 1,275 Hexagon Icon.png
Race.png Slipstream Sweep

Soar through an aerial obstacle course to win control of shipboard resource reclamation. Perform stunts for extra time!

Gamma : 815 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 1,275 Hexagon Icon.png
Race.png Slide and Glide

Glide through a network of canyons in an acrobatic rush to control the ship's wildlife growth-promotion system!

Gamma : 815 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 1,275 Hexagon Icon.png
Race.png Starwing Strike

Blast your way through hazards and obstructions in a challenging race for control the ship's navigation system!

Gamma : 815 Hexagon Icon.png
1-5 Alpha : 1,275 Hexagon Icon.png

InactiveMission.png Terminus

Take on Rockwell in his unholy throne room, for one last chance to complete the ship's mission.

Gamma : 1000 Hexagon Icon.png
  GPS.png Beta : 1000 Hexagon Icon.png
  62.9 / 25.5 Alpha : 1000 Hexagon Icon.png

参照資料[]